На сьогоднішній день склалася така ситуація, що окремі торгівці, які здійснюють свою діяльність на ринках району не зареєстровані як суб’єкти підприємницької діяльності або здійснюють діяльність на загальній системі оподаткування без ведення книги обліку доходів і витрат та декларують відсутність доходів протягом кількох останніх років, що ставить їх в не рівні умови з сумлінними платниками податків.

   З метою подолання проявів тінізації доходів у господарському секторі району, які заважають ефективному соціально-економічному розвитку, Немирівська ОДПІ роз’яснює деякі аспекти реєстрації  та умови здійснення господарської діяльності. 

Питання:

- На якій системі оподаткування має перебувати фізична особа – підприємець, яка бажає здійснювати торгівлю на ринку?

Відповідь:

- Відповідно до Податкового кодексу України є дві системи оподаткування для фізичних осіб підприємців : спрощена  та загальна .

  Спрощена система оподаткування (єдиний податок) – особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів на сплату єдиного податку у порядку та на умовах, визначених Податковим кодексом України з одночасним веденням спрощеного обліку і звітності. Фізичні-особи підприємці, які здійснюють торгівлю на ринку можуть обрати 1 групу єдиного податку (граничний обсяг доходу протягом календарного року – 300,0 тис.грн., без використання праці найманих працівників) або 2 групу (граничний обсяг доходу – 1500,0 тис.грн., з використанням праці найманих працівників у кількості до 10 чол.). Спрощений облік і звітність на цій системі передбачає ведення книги обліку доходів та подання звітності лише один раз на рік, протягом 60 календарних днів по закінченню звітного року.

   На загальній системі оподаткуванню підлягають доходи, одержані за звітний податковий період фізичною особою суб’єктом підприємницької діяльності від продажу нею товарів у межах її підприємницької діяльності. Загальним оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між валовим доходом (виручкою) і документально підтвердженими витратами, безпосередньо пов’язаними з одержанням доходу. Сукупний чистий дохід оподатковується ПДФО у розмірі 18% та військовим збором у розмірі 1,5 %. Єдиний соціальний внесок на загальній системі оподаткування сплачується у розмірі 22% від чистого доходу за підсумками звітного року. Дана система оподаткування передбачає ведення книги обліку доходів та витрат та подання звітності за підсумками календарного року протягом 40 календарним днів по закінченню звітного року.

Питання: Який порядок обрання та переходу на спрощену систему оподаткування?

Відповідь: Обрання спрощеної системи оподаткування здійснюється шляхом подання відповідної заяви не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу (для діючих суб’єктів господарювання, які перебувають на загальній системі оподаткування ) та для новозареєстрованих  - до закінчення календарного місяця в якому відбулася державна реєстрація (для реєстрації платником єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем в якому відбулася реєстрація).

Питання: Які податки і внески та у яких розмірах  мають сплачувати платники спрощеної системи оподаткування?

  1 група спрощеної системи оподаткування – передбачає сплату єдиного податку у розмірі  10 % від мінімальної заробітної плати (яка встановлена станом на 01 січня поточного року, у 2016 році – 137 грн. 80 коп.) до 20 числа поточного місяця та єдиного соціального внеску у 22 % відсотки від мінімальної заробітної плати (з 01.05.2016 року по 01.12.2016 року – 319,00 грн., з 01.12.2016 року – 341,00 грн.) до 19 числа наступного за звітним місяця.

  2 група спрощеної системи оподаткування -  передбачає сплату єдиного податку у розмірі  20 % від мінімальної заробітної плати (яка встановлена станом на 01 січня поточного року, у 2016 році – 275 грн. 60 коп.) до 20 числа поточного місяця та єдиного соціального внеску у 22 % відсотки від мінімальної заробітної плати (з 01.05.2016 року по 01.12.2016 року – 319,00 грн., з 01.12.2016 року – 341,00 грн.).

Питання:

- Які документи мають підтверджувати право здійснювати торгівельну діяльність на ринку суб’єктом господарської діяльності?

Відповідь:

  • Витяг з держаного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців;
  • Витяг з реєстру платників єдиного податку (у разі перебування на спрощеній системі оподаткування)
  • Книга обліку доходів (для єдинщиків) або книга обліку доходів і витрат (для загальщиків);
  • Ліцензія, у разі здійснення господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню;
  • Договір оренди торгового місця з адміністрацією ринку.

Питання:

- Яка відповідальність передбачена за здійснення підприємницької діяльності без державної реєстрації? 

Відповідь:

 - Відповідно до ст..164 Кодексу України про адміністративні правопорушення – провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб’єкта господарювання або без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності , що підлягає ліцензуванню, чи здійснення таких видів господарської діяльності з порушенням умов ліцензування – тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів (від 17,0 тис.грн до 34,0 тис.грн.) громадян з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, чи без такої.

  На виконання розпорядження Голови Вінницької обласної державної адміністрації В.Коровія від 01.03.2016 року №127 «Про заходи щодо забезпечення детінізації економіки області», робочою групою створеною,  відповідно до  розпорядження Голови Немирівської РДА від 04.02.2016 року №82 з метою детінізації доходів та виплати заробітної плати, попередження фактів нелегального використання найманих працівників, здійснення підприємницької діяльності без державної реєстрації буде проведено обстеження ринків району.

Враховуючи вищевикладене, Немирівська ОДПІ рекомендує всім суб’єктам господарської діяльності привести свою підприємницьку діяльність до норм чинного законодавства.

 Немирівська ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області

  

Затверджено документи, які регламентують роботу Центрів обслуговування платників (ЦОП)

  Немирівська ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області інформує про те, що наказом Державної фіскальної служби України від 20.05.2016р.  №458 "Про затвердження документів, які регламентують діяльність центрів обслуговування платників" встановлено єдині організаційні принципи роботи Центрів обслуговування платників органів ДФС, в якому платникам надаються адміністративні послуги, консультації, прийом та реєстрація звітності, вхідної кореспонденції та видачу ключів електронного цифрового підпису.

Положення про ЦОП і Технічний регламент ЦОП.

 Зокрема, уточнено перелік послуг, які надаються суб’єктам звернень до ЦОП:

  • адміністративні послуги;
  • прийом та реєстрація вхідної кореспонденції;
  • приймання звітності, поданої винятково на папері або із додаванням копій на електронних носіях (носії повертають суб’єктам звернень після зчитування даних);
  • усні консультації;
  • видача ключів ЕЦП;
  • доступ до електронних сервісів;
  • доступ для роботи запитувачів із документами, що містять публічну інформацію; попередній запис громадян на особистий прийом;
  • супутні послуги (виготовлення копій документів, ламінування, продаж канцелярських товарів, надання банківських послуг тощо).

Надання платних супутніх послуг органом ДФС у ЦОП забороняється.

  До супутніх послуг не належать надання консультацій, інформації, пов'язаних з наданням адміністративних послуг, продаж бланків заяв та інших документів, необхідних для звернення щодо надання адміністративних послуг, та надання допомоги в їх заповненні.

  Бланки декларації про майновий стан і доходи, а також бланки заяв та інших документів (надруковані типографським способом або роздруковані на принтері в ЦОП), необхідні для звернення щодо надання адміністративних послуг, мають безоплатно надаватись платникам в ЦОП.

  Час прийому відвідувачів Центру обслуговування платників податків (ЦОП), створеного при   Немирівськоій ОДПІ:

 з понеділка по четвер з 09:00 до 18:00,

у п’ятницю — з 09:00 до 16:45,

у суботу — з 09:00 до 13:00.

 Обідня перерва — з 13:00 до 13:45.

В останній день граничного строку подання звітності час роботи ЦОП подовжується до 20:00.

 Наказ ДФС від 20.05.2016 № 458

Немирівська ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області