Робота із зверненнями громадян в районній державній адміністрації організована з додержанням  вимог Закону України "Про звернення громадян"; Указу Президента України від 07.02.2008р. №109/2008 "Про першочергові заходи щодо  забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної  влади та органів місцевого самоврядування", Інструкції з діловодства за зверненнями  громадян.

  Протягом 2019 року до районної державної адміністрації надійшло 607 звернень громадян, (у І кварталі – 236 звернень, у ІІ кварталі –89 звернень, у ІІІ кварталі –145 звернень, у ІV кварталі – 137 звернень).  

567 або 93.4 % - становлять письмові  звернення; 40 або 6.6 % - становлять звернення, отримані на особистому прийомі у керівництва районної державної адміністрації.

Найбільш актуальними питаннями у 2019 році були:

Питання

Надійшло до РДА

Різниця

     2018 р.

    2019 р.

Загальна кількість звернень

590

607

+17

Поштою

529

567

+38

На особистому, виїзному прийомі

61

40

-21

Через органи влади вищого рівня

490

519

+29

Кількість порушених питань

595

608

+13

Аграрна політика та земельні відносини

38

33

-5

Транспорт і зв'язок

16

31

+15

Фінансова, податкова політика

2

2

0

Соціальний захист

388

406

+18

Праця та заробітна плата

11

2

-9

Охорона здоров’я

25

15

-10

Комунальне господарство

55

27

-28

Житлова політика

4

1

-3

Екологія та природні ресурси

9

39

+30

Забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян

4

1

-3

Сім’я, діти, молодь, гендерна рівність, фізична культура і спорт

5

4

-1

Культура та культурна спадщина, туризм

1

6

+5

Освіта, наукова, наукова-технічна, інноваційна діяльність та інтелектуальна власність

6

3

-3

Діяльність органів виконавчої влади

4

1

-3

Діяльність органів місцевого самоврядування

7

10

+3

Адміністративно-територіальний устрій

1

2

+1

інші

20

31

+11

 

Зростання кількості звернень, що спостерігається з 2016 року, пов’язане, в основному, зі збільшенням надходження заяв на урядову «гарячу лінію» з питань соціального захисту, зокрема з  призначення субсидій, а також виплати соціальних допомог пільговим категоріям населення.

Як свідчить аналіз найбільше звернень надійшло з питань соціального захисту  - 66.9 % та стосувались

- отримання соціальних виплат та субсидій (348 звернень, за 2018 рік - 331),

- надання матеріальної допомоги (26 звернень),

- забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації (9 звернень)

- визначення соціального статусу (7 звернень)

- призначення, перерахунку та виплати пенсій (5 звернення)

- пільгове перевезення (3 звернення)

та ін.

6.4 % звернень надійшло з питань екології, з них 36 звернень - про надання допомоги в ліквідації наслідків буревію на території Ковалівської ОТГ.

5.4 % становлять звернення з питань аграрної політики і земельних відносин та стосувались

- власності на землю (виділення земельних ділянок учасникам бойових дій АТО працівнику соціальної сфери жителькам с. Криківці та с. Новоселівка, громадянам на території Рубанської сільської ради, приватизації земельної ділянки (на території Брацлавської ОТГ, Ситковецької ОТГ, Мельниківської ОТГ), отримання земельного паю на території Ситковецької ОТГ(с. Вища Кропивна),  а також про проведення розрахунків за передані в оренду земельні паї, про умови виплати дотацій за утримання молодняка ВРХ та ін.

4.4 % становлять питання комунального господарства. Заявники порушували питання щодо

- благоустрою території та ремонту доріг - 10 звернень (про розчистку від снігу та підсипання доріг на території Бугаківської сільської ради, неналежний стан доріг с. Джуринці, капітальний ремонт дороги по вулиці Покровська м. Немирів, дороги вул Шевченка с. Райгород, облаштування тротуару та зовнішнього освітлення на автомобільній дорозі міжнародного значення М-12, будівництва тротуарів від вул. Лугової до вул. Горького в м. Немирів, облаштування дорожнього переходу на автомобільній дорозі міжнародного значення М-12 на зупинці Кудлаї – Лука, ремонт дороги в селі Глинянець Немирівської ОТГ та ін.

-  вартість житлово-комунальних послуг - 4 звернення (підвищення тарифу на послугу холодного водопостачання та водовідведення КП "Немирівводоканал", нарахування боргу за послугу газопостачання);

відновлення освітлення по вулицях в с. Юрківці, відшкодування вартість електроприладів, або їх ремонт, які вийшли з робочого стану через подачу електроенергії населенню з напругою 380 вольт, про неможливість подачі показників за електроенергію, про належний стан електроопор в смт Ситківці,

5.1% становлять звернення з питань транспорту, зокрема, 22 звернення з питань транспортного сполучення (про припинення курсування автобусу за маршрутом "Немирів-Вишківці" через село Забужжя та за маршрутом "Немирів - Воловодівка" через село Обідне, до с. Криківці у п’ятницю та неділю, забезпечення транспортного сполучення до сіл Новоселівка та Шолудьки). Перевізником є ПрАТ "Немирівське АТП 10510", а також про встановлення зупинки В. Кропивна на трасі Немирів – Гайсин та ін.

2.5 % звернень займають питання охорони здоров'я та стосувались надання пільгового рецепту на медичні препарати "Метіпред",  "Аріфам" та "Хартіл". посприяти у наданні рецептів на медичні препарати відповідно до програми "Доступні ліки", призначення групи інвалідності, прохання не закривати лікарні в  смт Ситківці та смт. Брацлав, посприяти у направленні до Вінницького обласного туберкульозного диспансеру на лікування та ін.

У 2019 року до райдержадміністрації надійшло  20 колективних звернень         ( у 2018 року – 10 колективних заяв) . Порушувались питання екології, транспортного сполучення, комунального господарства, адміністративно-територіального устрою, торгівлі, отримання соціальних виплат.

 15.2 % становлять звернення від одиноких матерів та багатодітних сімей, інвалідів війни, учасників бойових дій, учасників та дітей війни,  інвалідів І, ІІ та ІІІ груп загального захворювання. Дана категорія громадян порушує питання соціальних виплат та субсидій, нарахування соціальної допомоги  малозабезпеченій сім’ї, надання матеріальної допомоги, пільгового перевезення громадян, виділення та оформлення земельних ділянок, забезпечення необхідними ліками, вартості житлово-комунальних послуг та ін.

         В 2019 року в районну державну адміністрацію від органів вищого рівня надійшло 85.5 %, за минулий рік зареєстровано 83.1%. Звернення  надходили з облдержадміністрації,  Державної установи "Урядовий контактний центр". В своїх зверненнях до органів вищого рівня заявники найчастіше піднімали питання соціального захисту (381), екології (30), аграрної політики (19), транспорту (19), охорони здоров’я (12), комунального господарства (10), діяльності органів місцевого самоврядування (7), культури (6), освіти (3), праці і заробітної плати (2), сім’ї та молоді (2) та ін.

Всі звернення, що надходять до райдержадміністрації опрацьовуються та контролюються. Як свідчить аналіз з усіх розглянутих звернень 133  або 21.9 % вирішено позитивно, на 455 або 74.9% надано роз’яснення, 19 або  3.2 % звернень надіслано за належністю.

Щодо розгляду звернень структурними підрозділами, то в 2019 року  управління соціального захисту населення райдержадміністрації розглянуло 405 звернень або 66,7% ( в минулому році 68.1%), управління економіки райдержадміністрації – 110 звернень або 67 або 18.1% ( в минулому році 11.4%), відділ організаційний та по роботі з громадянами громадян апарату райдержадміністрації – 28 або 4.6 %, головний спеціаліст – юрисконсульт апарату райдержадміністрації – 19 або 3.1%,  відділ агропромислового розвитку райдержадміністрації – 16 або 2.6%, відділ освіти райдержадміністрації – 7 або 1.2 %, відділ культури райдержадміністрації – 5 або 0.8 %, фінансове управління райдержадміністрації – 3 або 0.5%, відділ інформаційної діяльності та  комунікацій з громадськістю райдержадміністрації – 3 або 0.5%, загальний відділ райдержадміністрації – 2 або 0.3%, відділ ведення Державного реєстру виборців райдержадміністрації – 1 або 0.2%, архівний відділ райдержадміністрації – 1 або 0.2%, служба у справах райдержадміністрації - 1 або 0.2 %, сектор  містобудування та архітектури райдержадміністрації – 1  або 0.2%.

Стан роботи із зверненнями громадян систематично  висвітлюється на веб-сайті районної державної адміністрації.